Skip to content

Remixad Pär Ström

23 mars 2009

Jag var nog inte ensam om att störa mig på Pär Ström när han för något år sedan satt med i vartenda debattprogram och varenda morgonsoffa och beklagade sig över männens maktlöshet och feministernas elakhet. Och även om hans bok Mansförtryck och kvinnovälde mest av allt är en uppvisning i okunskap om feminism så gavs han ändå ett enormt utrymme i medierna. Att han slängde ut sig idel fördomar och osanningar verkade inte journalisterna nappa på; det var ju bra teve. I min frustration satt jag därför ofta och tänkte på vad jag skulle säga honom om jag hade möjligheten att bemöta hans antifeministiska propaganda själv, utan att bli avbruten.

Så gissa vad glad jag blev när jag upptäckte det här! En remixad version av Pär Ströms bok med motargument, kommentarer och röda anteckningar i marginalen. Det är så härligt med folk som inte ger upp! In your face, Pär!

(Remixen uppmärksammades till och med av SvD:s ledarredaktion i helgen. Andra bloggar om Pär Ström finns här)

Kommentera

